30/11/07

MENTIR




Què és la mentida?, la mentida es defineix com una manifestació contrària a la veritat; és a dir contrari al que se sap, es creu o es pensa.


Els nostres pares, professors, societat ens ensenyan que mentir és dolent i així ho asimilem, encara que crec que som molt pocs els que anem per la vida a cara descoberta.

Jo crec que a lo larg de la nostra vida tots mentim per protegir-nos, per a protejir als altres, per salvar una situació ,per no perdre alguna cosa inportante per a nosaltres ,per semblar millor del que som ,per evitar un empipament, una discusio o un càstig.

Segons la meva opinió, hi ha moltes situacions en les quals a vegades és millor mentir o, almenys, no dir la veritat. Em refereixo a les mentides piadoses (quan de veritat ho són), a les petites petites mentides que tots utilitzem per evitar certes situacions incòmodes sense importància, per aconseguir certes coses... El fet trist és que ens menteixen els qui estan en el poder, els qui treballen en els mitjans de comunicació, els qui enganyant guanyen més diners o aconsegueixen més poder...

Tantes són les mentides que ens compten i les que moltes vegades ens comptem nosaltres mateixos per no veure la realitat.



En que situacions creus necessari mentir?

7 comentaris:

Clint ha dit...

Ocasions per mentir n'hi ha moltes...però totes totes fora la perruqueria! jajajaja

robelfu ha dit...

CLINT:aixi m'agrada a una perruquera mai se la pot mentir nosaltres ho savem tot.

SHADOW ha dit...

No hi ha res pitjor com mentir-se a un mateix per no enfrontar-se a la crua realitat: jo vaig fer-ho durant els últims temps de la meva relació i té uns efectes nefasts.

Salut i ja ho sabeu: mentides les justes i necessàries.
Una abraçada!

Carme Rosanas ha dit...

Doncs mentir-se a un mateix, és veritat és el pitjor que hi ha.

Si alguna mentida té sentit... pot ser la que diem per a no fer mal a algú, n? Aquesta seria la "piadosa" no?

Però sovint ens podríem estalviar mentides, simplement callant. Necessari no sé si ho és mai, comprensible i tolerable algunes vegades, indignant moltes!

rosa ha dit...

Estic d'acord amb la Carme R.
La mentida pitjor? la que un mateix es fa...creant irrealitats al seu voltant que fins i tot se las acaba creient.

Striper ha dit...

Lo pitjor son las mentires que ens diem a nosaltres mateixos.

mossèn ha dit...

mentir ... bonic verb ... salut