29/4/08

El que canvien els temps





Doncs sí, els temps canvien que és una pena...
perquè abans la gent es curraba més les felicitacions de Nadal, d'aniversari,les cartes romantiques etc .

però ara donant-li a quatre tecles, assumpte arreglat.

Guanyem en tecnologia, guanyem en temps i s'escurcen les distàncies si volem, però allò tan bonic d'escriure a mà, deixar la teva empremta en el paper, impregnar una miqueta el paper amb el teu perfum, afegir algun detallet al sobre...


no sé, cadascun personalitzava la seva felicitació o carta i la feia única i amb tot l'afecte del món.


I encara que ara la intenció i l'afecte siguin els mateixos, és tot molt més fred.


Guanyem en tot el que he dit abans, però perdem en calidesa, en romanticisme, en...


10 comentaris:

Jobove - Reus ha dit...

sempre intentem que canvien per be, encara que de vegades deixem gent a la vorera

Striper ha dit...

Rebre una carta te molt de encant color, olor. Pero crec que amb les noves tecnoligies si no las fem servir amb presa tambe podem posar fotos, sons , musica i fer coses maques.

Ignacio Bermejo ha dit...

pasé por aquí con la inteción de leerte. Lamento no poderlo hacer por cuestiones del idioma. No te lo tomes a mal, no es una crítica en absoluto. Repeto la libertad de todas las personas como lo más sagrado, pero si no puedo, no puedo. Lo siento. Suerte y Felicidad.
Un beso.

M. J. Verdú ha dit...

Hola bonica!

L'Ignacio Bermejo m'està tan agraït pel premi que ha transcrit íntegrament en català al seu blog el meu agraïment al Cesc i a tu, pel premi que em vàreu atorgar. Pots veure-ho a: http://ignaciobermejomartinez.blogspot.com/

Estic molt contenta!

Ignacio Bermejo ha dit...

Muchas gracias por agregarme. Es todo un detalle. Un beso

Josep Lluís ha dit...

És cert, hem perdut la màgia d'olorar la tinta, de veure com cadascú dibuixava paraules que, sin eren d'amor arribaven a tenir forma de cor...

M. J. Verdú ha dit...

Jo també crec que amb les noves tecnologies es perden detalls de calidesa i es despersonalitza la situació

zel ha dit...

De vegades perdem en tot...el dia que fallen les tecnologies i et quedes penjat, sembla que no saps on ets...i llavors, on queda tot? Petons!

Anònim ha dit...

Jo estic d'acord amb l'Striper, també podem transmetre calidesa, romanticisme, tendresa a través de la tecnologia, no em sembla gens fred que (per citar només un exemple) ell ens fes arribar una rosa a cadascun de nosaltres. Í això parlant nomes dels blogs. La Zel té taó també quan parla que les tecnologies fallen i ens deixen perduts. I també em sembla que tens raó que les cartes en paper tenien tot un encant. A mi m'agradava fer-ho, però ara també. Ui! no m'he embolicat massa?

rosa ha dit...

jo estic d'acord amb tu,la tecnologia fa perdre l'escalfor que podem tenir davant un paper en blanc i un llapis, esgarrapar un paper ens endinsa molt més en el que volem dir.

Avui en dia les felicitacions nadalenques es fan mitjançant email o sms, poses tota una llista de persones amb el mateix missatge i pitjes, au tothom felicitat.
Davant una postal de nadal o felicitació, personalitzem més el missatge que volem transmetre. Almenys jo ho veig d'aquesta manera.